
Nazwa i logo dla firmy kolportażowej
Zaczynając od nazwy, eksplorowałem słowa: ulotka i kolportaż. Tak się zdarzyło, że w fazie poszukiwań i skojarzeń zahaczyłem myślami o wyrażenie „pracuję w korpo”. Coś mi się zrymowało w głowie. Pracuję w kolportażu. Pracuję w KOLPO.
Pracuję w KOLPORACJI. KOLPO-RACJA.
Właścicielowi pomysł bardzo się spodobał. Logotyp postanowiłem oprzeć o typografię bez rozbudowanej symboliki, nazwa sama w sobie była wystarczająco mocna. Wybrałem font stylizowany na klasyczny Eurostile w wersji pochylonej, co jak czytelnik się domyśla, ma kojarzyć się z ruchem, mobilnością, optycznie podkreśloną poprzez środkową belkę, która zwęża się z jednej strony.
W fazie budowania strony pomocna okazała się luźna gadka z pracownikiem firmy, gdy strumień wolnych skojarzeń zaprowadził mnie na dwa wątki: „znamy kody nawet do bramy niebios” oraz „ekipa po przejściach – jak wskazują nasze krokomierze” które umieściłem na samej górze i na samym dole strony, w sekcji Kontakt.


